"Everything Happens for A Reason-Allah Knows The Best."

Friday 3 March 2017

Bekerja Sendiri atau Makan Gaji?

Bekerja sendiri atau makan gaji?.. Apa pilihan anda?.. Kalau ditanya soalan camni, memangla aku prefer kerja sendiri.. Sebab tak terikat dengan mana2 pihak. Yg paling penting dapat luangkan lebih masa dengan famili.. & aku pun yakin ramai yang kalau boleh nak kerja sendiri. Lagi2 yang wanita mcm aku ni.. Nak jadi suri rumah, uruskan rumah tangga.. Jadi isteri mithali gitu.. Huhu.

Foto ihsan Google.

Tapi untuk kes aku yg masih makan gaji ni, keluar awal pagi balik petang, buat masa ni, aku rasa ini yg terbaik untuk aku & familiku.. Di zaman kegawatan ekonomi, duduk di tengah kota, harga minyak naik, gula naik, semua pon naik naik.. Bertahanla.

Memang ada niat nak pencen awal.. Buat biz, kerja dari rumah.. Tapi sebelum nk berenti kerja tu, kena prepare dari segi mental, ilmu & kewangan juga.. Ramai yang cakap, tempat isteri tu di rumah, uruskan rumahtangga kan.. Itu memang cita2 aku.. Hihi.. Bilala agaknya nak tercapai.. :)

Aku target dalam tempoh 10 tahun, cita2 aku ni dapat direalisasikan.. Haha.. Lama betul time frame nya nih.. Tunggu ekonomi stabil dulu.. Haha

No comments:

Post a Comment