"Everything Happens for A Reason-Allah Knows The Best."

Tuesday 23 September 2014

Bocor Bocor 2014...

Bocor jugak.. kali ni kertas Bahasa Tamil & Matematik..  2 je lagi kertas yang tak dikhabarkan bocor.. kertas BM & B. Cina..harap2 takdela.. Kalau bocor jugak taktaulah apa nak kata.. perlu ke UPSR ni dikaji semula atau dimansuhkan??.. 

Sebenarnya masa zaman aku sekolah dulu pon ada jugak dengar2 pasal soalan bocor ni tapi untuk SPM la.. untuk UPSR takdela pulak.. tapi dulu kita belajar pon suka2 je. takde nak stress pasal exam.. maklumlah budak lagi.. pikir main je.. datang exam pon macam datang kelas biasa. Mak Abah pon takde nak tekan2 untuk dapat result cemerlang.

Mungkin ke sebab zaman sekarang ni, persaingan terlalu sengit nak dapatkan keputusan cemerlang sebab nak masuk asrama penuh.. atau ada sesetengah pihak/individu yang nak pastikan keputusan cemerlang untuk reputasi sekolah.. taktau la nak kata.. kita pon taktau setakat mana darjah keterukan kebocoran soalan2 UPSR ni (apa punya ayat ni, patutla, BM dulu tak dapat A.. huhu).

Tapi yang pasti, kecanggihan teknologi masa kini yang membolehkan maklumat tersebar dengan cepat seperti telefon pintar/tablet+internet+aplikasi2 yang macam2 sekarang ni.. Yang kesian tu, budak2 yang kena ambik exam tu balik.. sabo je ye dik.. Ada hikmah di sebalik semua ni..  

Tarikh baru untuk ulang semula UPSR 2014 ni pon dah ditentukan macam kat bawah ni.. 
  • Bahasa Inggeris – 30 September 2014
  • Sains – 30 September 2014
  • Matematik – 9 Oktober 2014
  • Bahasa Tamil – 9 Oktober 2014

Untuk SPM nanti harap2 la tak jadi camni lagi.. yang tu kalau kena repeat memang menangisla.. huhu. Aku rasa dalam hidup ni, exam yang paling susah masa SPM la.. sebab tak cukup rajin nak study.. hehe. Nasib baikla dah lepas..

No comments:

Post a Comment