"Everything Happens for A Reason-Allah Knows The Best."

Wednesday 29 April 2015

It Is All About Attitude!..

Assalam..

Rajin pulak aku menulis di tengah2 minggu ni.. Biasanya hujung minggu je baru aku rajin tulis blog n ada idea nak menulis (menaip la..).. Alkisahnya, pagi tadi kat ofis, kena tegur dengan bos.. aku pun tak pasti samada dia marah kat aku ke.. gaya macam marah sebab dia cakap secara serius dan takde senyum sikit pun.

Ada satu laporan ni dah lama dia minta tapi aku tak sempat nak siapkan sebab ada tugasan lain yang aku rasa lebih penting daripada laporan yang bos mintak tu.. Bagi aku kalau banyak sangat kerja, kita kenalah beri keutamaan pada yang lebih penting.. sebab tu aku tak siapkan lagi laporan yang dia nak tu, aku dah explain tapi dia asyik ulang perkataan ni.. "Its all about attitude" (Sikap).. bila dia dah cakap camtu, aku diam je la.. Aku iyekan je apa yang dia cakap.. Bila aku cakap aku cuba siapkan laporan tu segera.. dia cakap tak boleh cuba, mesti kena buat.. Aduhh.. Malas dah aku nak cakap lagi.. Betul ke "Boss is Always Right".. this time, I don't think so.. Sorry boss.. Aku rasa aku lagi betul.. (haha, taknak kalah jugak ni)

Mula la aku rasa tak best duk kat ofis ni.. Cepatlah aku dapat 'pink form'.. boleh rasa environment baru.. Sebenarnya aku akui memang bos sepatutnya tegur kalau dia ada tak puas hati ngan aku, cuma cara dia je yang aku rasa tak berkenan.. ke aku ni yang terperasan lebih.. teremosi lebih..Haha..

Aku rasa aku dah buat yang terbaik.. Tapi masih lagi ada kekurangan.. Teguran bos tu aku ambik sebagai pendorong untuk aku kerja dengan lebih baik lagi.. Terima kasih. Kalau2 bos ada terbaca nukilan aku ni,  aku minta maap.. sama2 lah kita muhasabah diri.. Sekadar meluahkan perasaan di sini. :)

Tema kerja minggu ini : "It Is All About Attitude!".. peace.. nasiblah tinggal sehari je kerja esok, sebelum cuti panjang (4 hari je pun cuti.. Ok la tu).. tenangkan pikiran kejap.. jangan stress2.. huhu

No comments:

Post a Comment